środa, 16 lutego 2011

Vacanze Romane II

Drugiego dnia Wieczne Miasto przywitało nas deszczem i wiatrem.
Idealna aura na muzealne eksploracje, które i tak były w planie, ale pogoda sprawiła, iż nie żal nam było czasu na kontemplację zbiorów Muzeum Watykańskiego.

travel tip: Dla tych, co już studentami być przestali, a nie dotyczy ich jeszcze zmiana kodu z 2 na 3 z przodu donoszę, iż karta Euro dała mi nie tylko ubezpieczenie za granicą, ale także sporo zniżek w rożnych miejscach, np. zakup biletu do Muzeum Watykańskiego z 50% zniżką. Niebagatelne 9 euro w kieszeni, które można było wydać na pyszna kolację i/lub włoską kawę z deserem!(Nie jest to treść sponsorowana)

Tak wyglądały nasze buty po przejściach pogodowych tego dnia...
   Na szczęście potem już się wypogodziło i piękna, słoneczna wiosenna aura nie opuszczała nas do końca pobytu.

Targowisko (p)różności czyli dorożki, double-decker na autobusowe tripy po mieście, buda z hot-dogami i Bazylika Watykańska w tle-lub jako główny bohater tego misz-maszu.

Warto wspiąć się na kopułę bazyliki i warto mieć czas na kontemplowanie widoku, obserwację ludzi,         szczegółów architektonicznych.

Obowiązkowa kartka do babci;)
W połowie naszego pobytu zmieniłyśmy miejsce noclegu, aby szerzej i pełniej poznać koloryt miasta.  Początkowo myślałyśmy o osławionej dzielnicy bohemy- Trastevere czyli Zatybrze, ale ostatecznie stanęło na dzielnicy przyległej do Watykanu. I to był strzał w 10!
Cicha, spokojna okolica (bliskość świętego miejsca zobowiązuje:), ale też nie było to absolutnie miejsce nacechowane klimatem pielgrzymkowo-modlitewnym, trochę inna architektura i otoczenie, fantastyczne małe knajpki, gdzie z obsługą porozumiewałyśmy się w uniwersalnym języku gestów i paru poznanych włoskich słów. O dziwo też to właśnie przy Watykanie były najniższe ceny kartek i pamiątek.
No i w niedzielę, miałyśmy rzut beretem na spotkanie z papą;)

Zupełnie inny aspekt stanowi gwardia papieska
Stroje na chłodniejsze dni...

I w pełni reprezentacyjny outfit

W jednym oknie udało się podejrzeć czekające na założenie mundury.
    (każde miało kartkę z imieniem i nazwiskiem)
  Zostawiamy Watykan, by poznać inne zakątki Wiecznego Miasta...
 Jeśli się pójdzie jedną z alei prowadzących od placu św. Piotra, natrafi się na zamek św. Anioła, który z     Watykanem łączy tajemne podziemne przejście.

wearing:
chusta/scarf- sh, tu
baleriny-%Ray, tu
Campo di Fiori...
..pachnące przyprawami, targiem owocowo-warzywno-kwiatowym o bardzo średniowiecznym charakterze

Piazza Navona...
...okupowane przez sprzedawców różnorakich form malarskich jak również  imigrantów chcących wcisnąć chińskie piszczałki i inne wynalazki. A to wszystko w cieniu zapierającej dech w piersiach fontanny Czterech Rzek (Fontana dei Quattro Fiumi).

Jedno z lepszych zdjęć prezentujących życie miasta "od kuchni":)
O tak wspaniałe zabytki trzeba w końcu rzetelnie dbać i nie zaniedbywać żadnych miejsc, gdziekolwiek by się one nie znajdowały. :) Zresztą motyw "pisiora" jest wszechobecny w całym mieście...
Bocca della Verità
 ..czyli Usta Prawdy
Według legendy, rzeźba pełniła funkcję wykrywacza kłamstw – podejrzany wkładał dłoń w usta, które miały się zamykać, odgryzając kończynę, gdy osoba mówiła nieprawdę i znajdują się w  przedsionku bazyliki Santa Maria in Cosmedin (należy sprawdzić godzinę otwarcia, bo można pocałować klamkę.Nam się udało za 2gim podejściem). Jest też informacja: "ONE FOTO FOR PERSON", aby nie blokować kolejki i dać szansę wszystkim.Nawet nie chcę wiedzieć co się tu dzieje w sezonie. Nam się udało strzelić po parę ujęć, ale tez tłoku nie było.
Usta prawdy pojawiły się w filmie "Rzymskie wakacje" z udziałem Audrey Hepburn i Gregory Pecka.
W jednej ze scen aktor wkłada dłoń w usta, udając następnie, że została mu odgryziona.
Stoi tam też pamiątkowa tablica, a kartki z sekwencjami z filmu są dostępne niemal wszędzie.
Tablice z informacjami o filmach, których akcja miała miejsce w Rzymie i które tutaj były kręcone, są rozsiane po całej stolicy.

Piazza del Popolo
...gdzie mieszają się style i kultury: egipski obelisk, rzeźby sfinksa, kościoły bliźniacze

Na wzgórzu przy placu natrafiłyśmy akurat na plan filmowy;)
Kręcona była scena rozmowy księdza z dziewczyną, która zakończyła się...

Emocji więc Rzym tego dnia dostarczył nam co nie miara..zaczęłyśmy kościelne i skończyłyśmy w podobnej tematyce.